Chef till vår helpdesk kundservice/support på FordonsData i Malmö

Är du driven och handlingskraftig och söker dessutom en ny utmaning i ett välskött och framgångsrikt företag? Som vår kundservice- supportchef får du totalansvaret för att bygga upp och utveckla vår nya helpdeskavdelning.

Hos oss får du som chef för helpdesk/servicedesk det övergripande ansvaret för att bygga upp avdelningen, rutiner och rapporter för att säkerställa att vi hanterar ärenden och kunder optimalt och med högsta kvalitet. Din avdelning kommer när den är fullt uppbyggd att bestå av två firstline som rapporterar till dig samt ytterligare fem secondline som inlånas via befintlig support och teknikavdelning. I ditt uppdrag ingår budgetansvar, att målsätta, leda, utveckla och följa upp personal och ärendehantering. Du ansvarar vidare för bemanning, uppföljning och för informationsflödet till våra kunder. Vi har ett egenutvecklat ärendesystem, som du blir produktägare av.

Du har minst fem års erfarenhet från IT-branschen. Det är avgörande att du har erfarenhet från supportorganisationer och att du har ett par års erfarenhet som ledare. Vi förutsätter att du känner till ITIL Service Management och att du har god erfarenhet av olika affärssystem. Du har förmågan att inspirera och engagera dina medarbetare samtidigt som du själv är operativ och handlingsinriktad.  Tjänsten är på heltid och du arbetar på vårt kontor i Arlöv tillsammans med närmare 70 medarbetare.

Vi erbjuder en nytillsatt tjänst där du har stor möjlighet att påverka och bidra med dina egna erfarenheter. Du rapporterar direkt till vår VD Daniel Liljebladh och arbetar nära andra mycket engagerade avdelningschefer inom Teknik, Eftermarknad, Ekonomi/Fordon och Utveckling.

Välkommen med din ansökan senast den 3/6 2012
Vid frågor ring eller maila vår rekryteringspartner Insikta AB Charlotte Olsson, 070-602 19 11, charlotte@insikta.se

FordonsData Nordic AB är IT-företaget som förser fordonsbranschen med kompletta affärssystem-lösningar. Våra kunder är fordonsåterförsäljare och verkstäder inom bl.a. BMW, Mercedes, Nissan, Svevia och Toyota. Genom att vara serviceinriktade, engagerade och ansvarstagande arbetar vi ständigt för vår mission att skapa en bättre vardag för våra kunder och därigenom kunna närma oss vår vision att vara den självklara parten för smarta affärslösningar i fordonsbranschen. Läs mer på www.fordonsdata.se

Insikta