GfK söker en driven, relationsskapande projektledare till division Consumer Panel Services i Lund

Division Consumer Panel Services erbjuder unik marknadsinformation om konsumenternas faktiska konsumtionsbeteende genom hushållspaneler. Våra uppdragsgivare är ledande företag inom dagligvarumarknaden, klädesmarknaden, media m flera branscher.

Utmaningen
Som projektledare får du eget kund- och budgetansvar och ansvarar självständigt för undersökningarnas genomförande. Detta omfattar behovsanalys, val av analys, analys och resultatpresentation. I rollen har du ansvar för marknadsföring och relations-byggande aktiviteter mot främst nuvarande men även potentiella uppdragsgivare.

En av de viktigaste funktionerna en projektledare har på GfK är att vara länken mellan de möjligheter som finns i marknadsundersökningens värld och de operativa åtgärder som behöver göras hos kunden. Uppdragen har ofta starkt konsultativa inslag där vår roll är att förse uppdragsgivaren med affärskritisk information, i form av beslutsunderlag, ofta på strategisk nivå. Mer än hälften av våra kunder finns i Stockholm och några gånger per månad möter du våra kunder där. Vårt koncernspråk är engelska.

Din bakgrund
Du är civilekonom eller motsvarande med inriktning mot marknadsföring/försäljning/varumärkes-utveckling/ekonomi. Du har troligen ett par års arbetslivserfarenhet t.ex. som produktchef eller säljare mot dagligvaruhandel. Vi lägger stor vikt vid din analytiska förmåga samt ditt sätt att förmedla och presentera informationen.

Vårt erbjudande
På GfK får du ett fritt, utvecklande och kontaktskapande arbete i stimulerande miljö. Vi erbjuder utbildning för att ge dig rätt förutsättningar i din nya roll. Du arbetar självständigt, och tillhör ett team med tio likasinnade kollegor.

Ansök med personligt brev och cv så snart som möjligt, senast den 5/11 till charlotte@insikta.se, beskriv kring din erfarenhet och vad du kan bidra med samt varför du är intresserad av denna roll hos oss.

Vid frågor maila charlotte@insikta.se , eller ring +46706021911

GfK-koncernen
GfK-koncernen erbjuder den fundamentala marknadskunskap som tillverkningsindustrin, detaljhandeln, tjänstesektorn och media behöver för att fatta marknadsbeslut. Vi tillhandahåller ett heltäckande utbud av informations- och konsulttjänster inom våra tre affärsområden Custom Research, Retail and Technology och Media. Vi är den fjärde största marknadsundersökningsorganisationen i världen, med verksamhet i drygt 100 länder och drygt 11 000 anställda. 2010 omsatte GfK-koncernen 1,29 miljarder euro.

För mer information, besök vår webbplats: www.gfk.com.
Följ oss på Twitter: www.twitter.com/gfk_group

GfK är det fjärde största marknadsundersökningsföretaget i världen. I Skandinavien är vi näst störst. Våra affärsenheter Custom Research, Consumer Panel Sevices, Health Care och Retail and Technology erbjuder faktabaserad analys och rådgivning som baseras på anpassade lösningar, konsument-, hushålls-, och handelspaneler. Vårt huvudkontor i Sverige ligger i Lund och vårt filialkontor finns i Stockholm.

Vi är marknadsledande på att undersöka konsumentbeteende via individ- och hushållspaneler samt att undersöka marknader såsom IT/telekom, underhållning, vitvaror, hushållsprodukter och foto.

Division Consumer Panel Sevices erbjuder unik marknadsinformation om konsumenternas faktiska konsumentbeteende. Metodiken bygger på information från våra hushållspaneler. Våra uppdragsgivare är ledande företag inom dagligvarumarknaden, klädesmarknaden, media med flera branscher.
Denna bredd kan ingen annan erbjuda. GfK – insiktsdriven affärsutvecklingspartner.

Insikta