GfK erbjuder en tjänst som Nordisk Market Research Consultant – ett utmanande arbete som kräver analytiskt tänkande, mod och marknadsintresse!
Tycker du om att bidra till dina kunders marknadsutveckling? Vill du tillhöra ett gäng som brinner för sitt arbete?
GfK Retail and Technology Nordic analyserar löpande utvecklingen på marknaderna för konsumentkapitalvaror. Analyserna baseras på marknadsinformation från GfK:s handelspaneler. En handelspanel består av ett representativt urval av detaljhandlare som rapporterar in sin försäljning till GfK. Inom affärsområdet sköts allting, från att hämta in informationen från detaljhandeln till att sälja och rapportera till våra kunder i tillverkarledet.
Som Market Research Consultant tillhör du vår nordiska Business Unit för vitvaror och småel och dina arbetsuppgifter innebär:
- Att göra analyser och presentera ”market insights” till våra kunder t.ex. Electrolux, Bosch, Whirlpool.
- Att ge fortlöpande service till våra partners i detaljhandeln, så att de ser värdet i den tillbakarapportering de får av oss.
- Att vara specialist inom din bransch.
Du är placerad antingen på vårt huvudkontor i Lund eller på vårt kontor i Stockholm. Om du väljer att arbeta i Stockholm måste du vara beredd på att spendera mycket stor del av första halvåret i Lund.
Du bör ha följande bakgrund:
- Universitetsutbildning inom ekonomi/marknad.
- Minst 2-3 års arbetslivserfarenhet, gärna från marknadsföring/försäljning/varumärkesutveckling inom detaljhandel eller liknande.
- God engelska i tal och skrift är ett krav. Ett ytterligare nordiskt språk, särskilt finska, är extra meriterande.
Vi tror att du som person är:
- Drivande och trivs med att arbeta relationsorienterat– både med att bibehålla goda långsiktiga relationer och med att etablera nya kontakter.
- Strukturerad
- Analytisk. Kunna se verkligheten bakom siffrorna samt pedagogisk förmåga för att övertygande och entusiasmerande kunna presentera dina analyser och slutsatser för våra kunder.
Vi erbjuder dig ett fritt, utvecklande och kontaktskapande arbete i ett tillväxtföretag. Du arbetar självständigt, men ändå i ett team med likasinnade kollegor.
Välkommen till vårt härliga gäng som brinner för marknadskrafterna!
Läs mer på: https://www.gfk.com/se/our_expertise/retail_panels/index.se.html
GfK Sverige AB är ett av Sveriges ledande fullserviceinstitut och en strategisk del av GfK AG, ett av världens största marknadsundersökningsbolag. Vi använder moderna och avancerade undersökningstekniker. Etablerat samarbete sker med ett antal välkända universitet runt om i världen. Vårt huvudkontor i Sverige ligger i Lund och vårt filialkontor finns i Stockholm.
Vi genomför undersökningar och förser våra kunder med marknadsinformation för alla led i beslutsprocessen. Som fullserviceinstitut genomför vi skräddarsydda svenska och internationella undersökningar. Vi är marknadsledande på att undersöka konsumentbeteende via individ- och hushållspaneler samt att undersöka marknader såsom IT/telekom, underhållning, vitvaror, hushållsprodukter och foto. GfK Sverige AB tillhör den internationella GfK-koncernen med huvudsäte i Nürnberg, Tyskland. GfK har verksamhet i mer än 90 länder. Omsättningen var 2006 drygt 1,1 miljarder euro. GfK Sverige AB är sedan 2003-12-05 kvalitetscertifierat enligt ISO 9001:2000