Nordisk Market Research Consultant till GfK i Lund eller Stockholm – ett utmanande arbete som kräver analytiskt tänkande, mod och marknadsintresse!

Tycker du om att bidra till dina kunders marknadsutveckling? Vill du tillhöra ett gäng som brinner för sitt arbete?

GfK Retail and Technology analyserar löpande utvecklingen på marknaderna för konsumentkapitalvaror. Vi samarbetar med leverantörerna och detaljhandlarna och tillhandahåller en unik produkt och analyser som hjälper dem i deras beslutsarbete.

Som Market Research Consultant tillhör du vår nordiska Business Unit Home & Lifestyle och specialiserar dig inom vitvaror och småel, främst med våra finska kunder och partners. Du ingår i ett erfaret team och ges goda förutsättningar att växa in i rollen som konsult. Du rapporterar till vår Business Unit Manager Christine Månsson i Lund och utgår från något av våra kontor i Lund eller Stockholm.

I ditt arbete som Nordisk Market Research Consultant kommer du att bli expert inom din bransch och presentera market insights till våra kunder, t ex Procter & Gamble, Electrolux, BSH, Whirlpool, Gorenje och våra partners i detaljhandeln.

Vi tror att du som person är driven, strukturerad, noggrann, analytisk och trivs med att arbeta med långsiktiga kundrelationer. Du bör dessutom ha en stark analytisk ådra för att kunna se verkligheten bakom siffrorna samt pedagogisk förmåga för att övertygande och entusiasmerande kunna presentera dina analyser och slutsatser för våra kunder.

Vi tror att du har följande bakgrund:

Vi erbjuder dig ett fritt, utvecklande och kontaktskapande arbete i ett globalt tillväxtföretag. Du arbetar självständigt, men ändå i ett team med likasinnade kollegor. Tjänsten innebär ca 2-3 resdagar/månad.

Hur du ansöker:
Ansök senast den 19 augusti till charlotte@insikta.se
Bifoga cv samt personligt brev och ange i din ansökan för hur du motsvarar de önskemål vi har samt varför du anser dig vara rätt för tjänsten. Ange även förväntan på lönenivå.

Välkommen till vårt härliga gäng som brinner för marknadskrafterna!

Läs mer på: https://www.gfk.com/se/our_expertise/retail_panels/index.se.html

GfK Retail and Technology Nordic analyserar löpande utvecklingen på marknaderna för konsumentkapitalvaror (t.ex. TV, kameror, telekom, IT och vitvaror). Analyserna baseras på marknadsinformation från GfK:s handelspaneler. En handelspanel består av ett representativt urval av detaljhandlare, som rapporterar in sin försäljning till GfK.  Våra kunder är främst märkestillverkare. Inom affärsområdena sköts allting, från att hämta in informationen från detaljhandeln till att sälja och rapportera till våra kunder i tillverkarledet.

GfK Sverige AB är ett av Sveriges ledande fullserviceinstitut och en strategisk del av GfK AG, ett av världens största marknadsundersökningsbolag. Vi använder moderna och avancerade undersökningstekniker. Etablerat samarbete sker med ett antal välkända universitet runt om i världen. Vårt huvudkontor i Sverige ligger i Lund och vårt filialkontor finns i Stockholm.
Vi genomför undersökningar och förser våra kunder med marknadsinformation för alla led i beslutsprocessen. Som fullserviceinstitut genomför vi skräddarsydda svenska och internationella undersökningar. Vi är marknadsledande på att undersöka konsumentbeteende via individ- och hushållspaneler samt att undersöka marknader såsom IT/telekom, underhållning, vitvaror, hushållsprodukter och foto. GfK Sverige AB tillhör den internationella GfK-koncernen med huvudsäte i Nürnberg, Tyskland. GfK har verksamhet i mer än 100 länder. Omsättningen var 2010 drygt 1,3 miljarder euro. GfK Sverige AB är sedan 2003-12-05 kvalitetscertifierat enligt ISO 9001:2000

Insikta