GfK analyserar löpande utvecklingen på spel- och videomarknaden. Som Market research consultant tillhör du vår nordiska enhet: Point of Sales Digital world. Du ingår i ett erfaret team och ges goda förutsättningar att växa in i rollen som Nordic Market Research Consultant. Du rapporterar till vår nordiska Manager i Lund och utgår från vårt HK i Lund.
Frågor som kommer att ligga dig varmt om hjärtat är:
- Vilka titlar driver marknaden?
- Vilken attachment rate har de olika konsolerna?
- Hur ser den nordiska spelmarknaden ut?
- Vad är rätt pris?
- Hur förändrar den digitala försäljningen branschen?
Vi tror att du som person trivs med att arbeta konsultativt och bygga långsiktiga kundrelationer. Du bör dessutom ha en analytisk ådra för att kunna tolka in verkligheten bakom siffrorna och pondus för att kunna presentera dina analyser och slutsatser för våra kunder.
Du har troligen:
- erfarenhet från spel- eller videobranschen
- några års erfarenhet från kundnära arbete såsom försäljning/förhandling/marknadsföring/service
- universitetsutbildning inom ekonomi/marknad
- god engelska i tal och skrift
Vi erbjuder dig ett utvecklande och kontaktskapande arbete i ett tillväxtföretag. Du arbetar självständigt, men ändå i ett team med likasinnade kollegor. Tjänsten innebär ca 2-3 resdagar/månad. Inledningsvis vill vi att du spenderar några dagar/vecka i Lund på vårt HK för att lära känna organisationen och våra processer. Tjänsten är en tillsvidaretjänst.
Ansök snarast, senast den 29 maj. Bifoga enkelt cv samt personligt brev via ansök-knappen.
Vid frågor kontakta vår rekryteringspartner Insikta AB, Charlotte Olsson 070-6021911 charlotte@insikta.se
Välkommen till vårt engagerade gäng som brinner för marknadskrafterna!
GfK Point of Sales Tracking.
Det finns hela tiden en press på återförsäljare och tillverkare att utveckla produkter och tjänster som maximerar försäljning och vinst, och som får kunderna att återvända.
Framgång bygger på att ha tillgång till den senaste försäljningsdatan och en uppfattning om vilka produkter och tjänster som fungerar bra på marknaden – och vilka som inte gör det. Med denna kunskap har företagen möjlighet att ta fram tydliga strategier för kommersiell tillväxt och för att öka vinsten.
Våra experter på försäljningsdata håller våra kunder uppdaterade om vilka produkter som säljer, var, när och till vilket pris. Genom att använda faktisk försäljningsdata både från återförsäljare och distributörer kan vi mäta marknadsandelar och varumärkesresultat för våra kunder och deras konkurrenter, och analysera globala och lokala marknadstrender.
Våra smarta insikter hjälper våra kunder både att justera produkttillgängligheten efter den förväntade marknadsefterfrågan och att optimera produktutbud, distribution och prisstrategier.
https://www.gfk.com/sv/solutions/point-of-sales-tracking/point-of-sales-tracking/
The GfK Group is one of the largest market research companies in the world. The Group has a staff complement of 12,000+ employees working in more than 100 countries, who deliver the knowledge on markets and sectors which our clients need for their decisions. The GfK Group is headquartered in Nuremberg.
GfK is a full-service institute, which regards itself as a supplier of knowledge. It is a company with a tradition, which places a high value on continuity, long-term client relationships and consistent achievement at the highest level. This is also the reason why GfK cultivates its roots, which lie in academic research. The focus on innovation and progress is a central component of GfK’s corporate culture, ensuring that the advanced technology and consistent quality of the methods, tools and practice areas are used.
GfK delivers services in all major consumer, pharmaceutical, media and service sector market segments. Services are divided into two sectors, Consumer Choices and Consumer Experiences.
Consumer Choices’ business focuses on market sizing, currency and convergent media and sales channels. It delivers highly detailed, accurate and timely data. We call it Consumer Choices, because it focuses on precise data, related to choices and actions consumers have made.
Consumer Experiences’ business explores consumers’ attitudes, through highly creative, robust and flexible methodologies. We call it Consumer Experiences, because it focuses on people’s perceptions of the world and the way they experience it.