Om tjänsten
I rollen som en av fyra Bostadschefer leder du arbetet med att säkerställa attraktivitet i de stadsdelar du ansvarar för, med kunden och lönsamheten i fokus. Rollen står på två ben, där det ena är att du jobbar strategiskt med stadsdels-utveckling. Det andra är att du operativt säkerställer en god behovsanpassad kundservice och daglig skötsel med hjälp av cirka 10 medarbetare, kundansvariga och fastighetsvärdar, och i nära samarbete med andra funktioner inom bolaget.
Du har budgetansvar för att säkerställa lönsamhet och uppfyllelse av strategiska och operativa mål och ansvarar för ett antal stadsdelar som totalt omsätter cirka 200 mkr per år. Fokus på hållbarhetsfrågor, såväl miljö, social som ekonomisk hållbarhet är viktiga delar i ditt uppdrag då vår framgångs mäts i alla dessa tre dimensioner. Du rapporterar till affärsområdeschefen för Boendeutveckling och service.
Dina dagar består av att driva och leda utvecklingsarbetet utifrån stadsdelsplaner som du är med och arbetar fram, samtidigt som du leder och utvecklar dina medarbetare med fokus på att säkerställa en god kundservice, daglig drift och skötsel i området. Du bidrar även till vårt förändringsarbete från en traditionell fastighetsförvaltare till ett aktivt och utvecklande bostadsbolag.
Du samarbetar med många olika intressenter inom och utom företaget för att nå de uppsatta målen med högt kundfokus som utgångspunkt. Vi strävar mot att bli en nätverksorganisation och prestigelöst samarbete mellan avdelningar är därför en självklarhet för dig.
Vi vågar, vi utvecklar och vi bryr oss är våra ledord i allt vi gör!
Kompetenskrav
Vi söker dig som har erfarenhet av att framgångsrikt leda och utveckla en större serviceorganisation, och gärna av ledningsgrupps-arbete. Du har relevant högskoleutbildning eller motsvarande. Vi ser gärna ledarerfarenhet från retail, hotell eller annan kundservice-bransch i utveckling.
Arbetet ställer krav på att både kunna leda verksamheten i vardagen och delta i det strategiska utvecklingsarbetet vilket ställer krav på både nytänkande, kundfokus och stort intresse för människor och ledarskap. Då vi är mitt i en förändringsresa är erfarenhet av att leda i förändring meriterande.
Vi erbjuder
Du får arbeta i ett företag med hög utvecklingstakt och intressanta utmaningar med att utveckla Helsingborg till en attraktiv stad att leva och bo i för en mångfald av människor. Du får arbeta i ett välmående bostadsbolag med en stolt och engagerad företagskultur. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid
Så ansöker du
Ansök senast den 9 juni 2017 via länken till vår samarbetspartner Charlotte Olsson på Insikta AB. Vid frågor ring gärna 070-6021911.
Helsingborgshem är ett modernt bostadsföretag med 12 000 hyreslägenheter i över 30 bostadsområden. Värdet av våra fastigheter uppgår till ca 12 miljarder och vi omsätter drygt 900 miljoner.
Servicechef, affärsområdeschef, chef, ledare, bostad, service
Helsingborgshem ägs av Helsingborgs Stad och var femte Helsingborgare har sitt hem hos oss. Vår verksamhet är viktig för att staden ska växa och vara attraktiv för en mångfald av människor. Därför strävar vi efter att utveckla boenden, stadsdelar och service som matchar olika livsstilar och behov. Vi vill att våra kunder ska känna sig stolta. Stolta över sin bostad, sitt område och sin stadsdel – och över Helsingborg. Vi är 230 medarbetare som genom ett öppet och aktivt förhållningssätt möter våra kunders drömmar om livet hemma. Både idag och imorgon.
Vi erbjuder ett brett utbud av bostäder för kunder med olika önskemål och behov. Vi har vanliga lägenheter i olika storlekar och utföranden, radhus, trygghetsboenden, studentrum, seniorboenden och kollektivboenden. Med ca 12 000 hyreslägenheter i 30 områden är vi den största aktören på bostadsmarknaden i Helsingborg. Ungefär var femte helsingborgare bor hos oss. Utöver bostäder hyr vi också ut lokaler som rymmer allt ifrån vårdcentraler och affärer till förskolor och företag.
Vår ägare har gett oss ett spännande och utmanande uppdrag: att bidra till att uppfylla stadens vision om tillväxt, utveckling och att vara en attraktiv stad att leva och verka i för människor och näringsliv. Det handlar om att utveckla attraktiva bostäder som passar för en mångfald av människor, att se till att det finns bra och välfungerande service i de olika stadsdelarna, att motverka segregation och att främja gemenskap och trygghet.
Läs mer på www.helsingborgshem.se