Lehnkering Imperial Supply Chain Solutions arbetar med kundanpassade transport- och logistiklösningar som inkluderar såväl land-, sjö som ygtransporter över hela världen. Vi prioriterar kvalitet och kundvärde och för oss är det centralt att ständigt utvecklas med en hög servicegrad med goda och långvariga relationer med alla våra kunder och partners. Vi samarbetar med några av värdens mest expansiva företag inom retail segmentet. Vårt team, med skickliga medarbetare, ligger till grund för framgång. Idag omsätter vi ca 500 miljoner och har ca 125 medarbetare i Malmö, Shanghai och New York. Lehnkering Logistics AB ingår i den Sydafrikanska IMPERIAL-koncernen. Läs mer på: https://www.lehnkering-logistics.eu/se/startsida/
Affärsdriven Operations Manager
Som vår nya Operations Manager blir du ansvarig för att säkerställa att Operationsavdelningen arbetar strategiskt, kundorienterat och effektivt. I avdelningen ingår Trafik-, Produkt- och Inköpsavdelning. Du har ett övergripande ansvar att driva effektiva upphandlingsprocesser samt utveckling och kvalitetsuppföljning av samtliga kontrakt med underleverantörer för flyg, sjö och landtransporter. Som Operations Manager driver du utvecklingen av konkurrenskraftiga logistiktjänster och arbetar proaktivt med förbättringsarbete för att säkerställa hög leverans av kundvärde från våra operationella processer. I ditt ansvar ingår även budget-, resultat- och övergripande personalansvar för Operationsavdelningen. Du ingår i företagets ledningsgrupp och rapporterar till VD.
I rollen kommer du bland annat att:
- optimera arbetsprocesser och utveckla samverkan för ökat kundvärde
- hantera alla nya trafiker och säkerställa konkurrenskraftiga priser
- driva strukturerade RFQ’er och pris- revisionsprocesser
- hantera prisförfrågningar på nya trafiker
- bidra till samverkan mellan olika operativa verksamhetsområden
- skapa och effektivisera externa partner- samarbeten
För att lyckas i denna roll hos oss har du god erfarenhet från inköpsprocesser inom väg, sjö- och flygfrakt. Du har också erfarenhet av att driva förändrings- och utvecklingsarbete och har minst några års erfarenhet av kund- och personalansvar. Du har ekonomisk förståelse samt goda kunskaper i svenska och engelska, muntligt likväl som skriftligt.
Vi erbjuder en ny tjänst där du är delaktig företagets strategiska utveckling. Om du har god erfarenhet från inköpsprocesser inom väg, sjö- och flygfrakt och vill vara med och utveckla ett välmående, nytänkande företag i stark tillväxt, är detta rätt roll för dig.
Sök tjänsten via charlotte@insikta.se senast den 16 januari 2016.
Om du har frågor gällande tjänsten, mail Charlotte Olsson charlotte@insikta.se eller ring 0706021911. Läs mer på www.insikta.se