Säljare/Account Manager- ansvarig för försäljning och utveckling av eget distrikt.
Är du redan idag framgångsrik inom försäljning men vill ta ditt nästa steg till mer komplex B2B – försäljning och större affärer?
Vi erbjuder en tjänst som säljare där du varje dag ges möjlighet att utmana din förmåga att skapa affärer och överträffa våra kunders förväntningar gällande transportlösningar. Du bygger långsiktiga relationer med Vd:ar, inköpare och logistikansvariga.
I dina arbetsuppgifter ingår försäljning av truckar, service och finansiella hyrlösningar till våra företagskunder i din region; Malmö. Du får stöd att boka möten, besöker befintliga och nya kunder; bygger långsiktiga relationer och genomför behovsanalys, presentation av kundanpassade lösningar, avtalsförhandlingar och avslut. Du ingår i ett team om tolv distriktssäljare i Sverige och samverkar med bl.a. KAM, systemsäljare och eftermarknad som utgår från Malmö. Tjänsten innebär eget budget- och resultatansvar för Malmö, där också vårt huvudkontor finns. Du är omväxlande på kontoret och ute i ditt distrikt. Vi utlovar en grundlig introduktion till företaget, våra produkter och tjänster.
Du rapporterar till försäljningschefen i Göteborg. Tjänsten är en heltids tillsvidaretjänst med fast lön och provision samt tjänstebil. Du får både ett självständigt jobb och tillhör ett engagerat team, – du jobbar nära dina kollegor för att ge kunden de bästa transportlösningarna.
Vem är du?
Vi tror att du drivs av att bygga relationer, ta affärer och erbjuda de bästa lösningarna till dina kunder! Du är naturligt utåtriktad med ett stort engagemang och har lätt för att skapa goda relationer med personer i din omgivning. Vi söker dig som har en god förmåga att prioritera, arbeta metodiskt och självständigt, rollen är omväxlande och ställer höga krav på att du är flexibel i ditt arbetssätt.
Du har erfarenhet av framgångsrik försäljning med goda resultat och har t.ex IHM eller högskola i bagaget. Goda kunskaper i Officepaketet och svenska och engelska såväl skriftligt som muntligt är ett krav då vi är en internationell organisation.
Vad erbjuder Jungheinrich?
Vi erbjuder en spännande säljutmaning i ett internationellt företag som anser att hög trivsel för personalen är grunden för personlig prestation. Hos oss får du arbeta med kända, väletablerade kunder. Du ingår i ett professionellt, engagerat team och tillhör ett företag som har korta beslutsvägar och som ger dig stor frihet under ansvar. Jungheinrich är tredje störst i Europa, – vi är ett högkvalitetsmärke med nöjda, återkommande kunder.
Ansök
Vi samarbetar med Insikta AB Charlotte Olsson i denna rekrytering. Ansök via länken i annonsen.
Beskriv varför du är intresserad, din erfarenhet av försäljning (uppnådda mål), vad du tror du kan bidra med! Ring gärna om du har frågor : 070-6021911
Jungheinrich AG är en av världens största leverantörer av truckar, ställage och lagersystem. Den årliga tillverkningen är över 110 000 truckar. Företaget har totalt 16 000 anställda och en omsättning på 4 miljarder Euro. Vårt koncernspråk är engelska.Jungheinrich Svenska AB är helägt av det tyska moderbolaget och har cirka 160 medarbetare samt en omsättning på 470 miljoner kronor.
Huvudkontoret är placerat i Malmö. Vi har filialkontor i Stockholm och Göteborg, samt försäljningskontor i Linköping, Örebro och Sundsvall. Vår verksamhet består av försäljning av nya och begagnade truckar, truckuthyrning, truckservice och reservdelar. Vi erbjuder även kompletta lagerlösningar med ställage och lagersystem. www.jungheinrich.se