Vill du vara med och lyfta vår verkstad till nästa nivå?
Som verkstadschef på vårt huvudkontor i Arlöv får du huvudansvaret för den totala driften av vår verkstad. Du leder och utvecklar våra verkstadstekniker och övrig personal, totalt nio personer i dagsläget. För att lyckas i rollen krävs det att du är handlingskraftig och drivs av att utveckla din verkstad och dina medarbetare.
Verkstaden ansvarar för:
- Montering och ombyggnation av nya truckar
- Rekonditionering och målning av begagnade truckar
- Iordningställande av hyrtruckar
Tjänsten innebär att administrera det dagliga arbetet på verkstaden, hjärtat i företaget. Du planerar och fördelar arbetsorder som kommer från nyförsäljning, hyra och begagnat, Dessa kommer elektroniskt och hanteras i SAP. Du säkerställer att leveranser sker i rätt tid och i rätt utförande, mäter avvikelser och leveranstider. Du genomför kvalitetskontroll av verkstadens arbete, handleder våra verkstadstekniker och har nära kontakt och samarbete med övriga avdelningar inom företaget, framförallt hyra och begagnat. Vi har ett nytt verkstadssystem som vi har infört under året – detta kommer du att fortsätta att arbeta med och stötta personalen i. Du rapporterar till ansvarig för hyra och begagnat som i sin tur rapporterar till VD.
Du har teknisk utbildning och erfarenhet inom hydraulik, el eller mekanik. Du har lätt för att planera, prioritera och har förmåga att se vilka resurser som kan behövas. Det är viktigt att du brinner för kundservice och kvalitét.
Eftersom du ska leda ett team om nio personer vill vi gärna att du har några års erfarenhet av personalansvar. Du har också erfarenhet av administration och de vanliga programmen inom Office paketet. Det är meriterande om du har arbetat i ett affärssystem – gärna SAP. Erfarenhet inom lastbils-, bil- eller entreprenadmaskinsbranschen är en fördel. Vårt koncernspråk är engelska och du måste behärska både svenska och engelska i tal/skrift.
Vi erbjuder en spännande och varierande roll, där du får möjlighet att arbeta i ett utvecklingsinriktat bolag med högkvalitativa produkter och duktiga kollegor. För att vi ska fortsätta utvecklas framgångsrikt investerar vi i det viktigaste som finns – människor som gör Jungheinrich bättre och bidrar till en engagerad och positiv företagskultur. Du får kontinuerligt utbildning om våra produkter.
Välkommen till ett marknadsledande, stabilt företag med stora utvecklingsmöjligheter. Vi har en arbetsmiljö som värderar din initiativförmåga och som ger dig möjlighet att arbeta självständigt.
Ansök med cv samt personligt brev till vår samarbetspartner i denna rekrytering via länk senast den 12/1 2018. Ring gärna Charlotte Olsson Insikta AB om du har frågor: 070–6021911
Om oss
Jungheinrich Svenska AB är helägt av det tyska moderbolaget och har cirka 150 medarbetare samt en omsättning på över 415 miljoner kronor. Huvudkontoret är placerat i Malmö. Vi har filialkontor i Stockholm och Göteborg, samt försäljningskontor i Linköping och
Örebro. Vår verksamhet består av försäljning av nya och begagnade truckar, truckuthyrning, truckservice och reservdelar. Vi erbjuder även kompletta lagerlösningar med ställage och lagersystem.
Istället för att anta att samma standardlösningar passar alla, strävar vi på Jungheinrich efter att kunna erbjuda den bästa möjliga individuella lösningen för att varje enskild kund ska få bästa förutsättningar till en hållbar lönsamhet. Koncernen Jungheinrich har skapat framtiden i intralogistik sedan
1953. Vi leder utvecklingen för våra kunder och för industrin i stort. Våra medarbetare har såväl spetskompetens som stark problemlösande förmåga och passion för innovation. Läs mer på https://www.jungheinrich.se/