Projektledare till GfK i Stockholm eller Lund – ett utmanande arbete som kräver erfarenhet från spelbranschen och förhandlingsvana
GfK Retail and Technology Nordic and Baltics analyserar löpande utvecklingen på spelmarknaden. Som projektledare tillhör du vår nordiska Business Unit Entertainment. Du ingår i ett erfaret team och ges goda förutsättningar att växa in i rollen som Nordic Market Research Consultant. Du rapporterar till vår Business Unit Manager i Lund och utgår från vårt kontor i Stockholm eller HK i Lund. Frågor som kommer att ligga dig varmt om hjärtat är:
- Vilka titlar driver marknaden?
- Vilken attachment rate har de olika konsolerna?
- Hur ser den nordiska marknaden ut?
- Vad är rätt pris?
- Hur förändrar den digitala försäljningen branschen?
Vi tror att du som person är affärsdriven och trivs med att arbeta relationsorienterat med långsiktiga kundrelationer. Du bör dessutom ha en analytisk ådra för att kunna se verkligheten bakom siffrorna samt pondus för att övertygande kunna presentera dina analyser och slutsatser för våra kunder.
Vi tror att du har följande bakgrund:
- universitetsutbildning inom ekonomi/marknad
- intresse/erfarenhet från spelbranschen
- minst 2-3 års arbetslivserfarenhet, gärna från försäljning/förhandling/marknadsföring
- god engelska i tal och skrift är ett krav, kunskaper i andra nordiska språk är en merit
Vi erbjuder dig ett fritt, utvecklande och kontaktskapande arbete i ett tillväxtföretag. Du arbetar självständigt, men ändå i ett team med likasinnade kollegor. Tjänsten innebär ca 2-3 resdagar/månad.
Ansök snarast, senast den 7 mars till charlotte@insikta.se
Vid frågor maila vår rekryteringspartner Insikta AB, Charlotte Olsson
Bifoga cv samt personligt brev och ange i din ansökan för hur du motsvarar de önskemål vi har samt varför du är intresserad och rätt person för tjänsten.
Välkommen till vårt härliga gäng som brinner för marknadskrafterna!
GfK Nordic Games
GfK har följt dataspelsmarknaden i Sverige sedan 2002 genom vår retailpanel. Sommaren 2007 gick vi över från månadsdata till veckodata levererad via en hemsida. De tre stora hårdvaruföretagen Microsoft, Nintendo och Sony har nu alla tre sin senaste version av Xbox 360, Wii och PS3 på marknaden. Över hela världen pågår marknadskriget mellan dessa plattformar, med mycket olika framgång i olika länder. Vi ser en kraftigt utökad mjukvarumarknad med ett intresse som vuxit hos konsumenterna.
GfK Sverige AB är ett av Sveriges ledande fullserviceinstitut och en strategisk del av GfK AG, ett av världens största marknadsundersökningsbolag. Vi använder moderna och avancerade undersökningstekniker. Etablerat samarbete sker med ett antal välkända universitet runt om i världen. Vårt huvudkontor i Sverige ligger i Lund och vårt filialkontor finns i Stockholm.
Vi genomför undersökningar och förser våra kunder med marknadsinformation för alla led i beslutsprocessen. Som fullserviceinstitut genomför vi skräddarsydda svenska och internationella undersökningar. Vi är marknadsledande på att undersöka konsumentbeteende via individ- och hushållspaneler samt att undersöka marknader såsom IT/telekom, underhållning, vitvaror, hushållsprodukter och foto. GfK Sverige AB tillhör den internationella GfK-koncernen med huvudsäte i Nürnberg, Tyskland. GfK har verksamhet i mer än 100 länder. Omsättningen var 2012 drygt 1,5 miljarder euro. GfK Sverige AB är sedan 2003-12-05 kvalitetscertifierat enligt ISO 9001:2000