• Om Insikta
  • Aktuella tjänster
  • Search/Rekrytering
  • Second opinion
  • Grupputveckling GDQ
  • Mentorcoaching & Insights
  • Samarbetspartners

Ring oss + 46 70 602 19 11

Hitta till Insikta
charlotte@insikta.se
InsiktaInsikta
  • Om Insikta
  • Aktuella tjänster
  • Search/Rekrytering
  • Second opinion
  • Grupputveckling GDQ
  • Mentorcoaching & Insights
  • Samarbetspartners

Tillsatt: Nordisk Market Research Consultant till GfK Lund el Stockholm

Tillsatta tjänster

Nordisk Market Research Consultant till GfK i Lund eller Stockholm – ett utmanande arbete som kräver analytiskt tänkande, mod och marknadsintresse!

Tycker du om att bidra till dina kunders marknadsutveckling? Vill du tillhöra ett gäng som brinner för sitt arbete?

GfK Retail and Technology analyserar löpande utvecklingen på marknaderna för konsumentkapitalvaror. Vi samarbetar med leverantörerna och detaljhandlarna och tillhandahåller en unik produkt och analyser som hjälper dem i deras beslutsarbete.

Som Market Research Consultant tillhör du vår nordiska Business Unit Home & Lifestyle och specialiserar dig inom vitvaror och småel, främst med våra finska kunder och partners. Du ingår i ett erfaret team och ges goda förutsättningar att växa in i rollen som konsult. Du rapporterar till vår Business Unit Manager Christine Månsson i Lund och utgår från något av våra kontor i Lund eller Stockholm.

I ditt arbete som Nordisk Market Research Consultant kommer du att bli expert inom din bransch och presentera market insights till våra kunder, t ex Procter & Gamble, Electrolux, BSH, Whirlpool, Gorenje och våra partners i detaljhandeln.

Vi tror att du som person är driven, strukturerad, noggrann, analytisk och trivs med att arbeta med långsiktiga kundrelationer. Du bör dessutom ha en stark analytisk ådra för att kunna se verkligheten bakom siffrorna samt pedagogisk förmåga för att övertygande och entusiasmerande kunna presentera dina analyser och slutsatser för våra kunder.

Vi tror att du har följande bakgrund:

  • universitetsutbildning inom ekonomi/marknad
  • minst 2-3 års arbetslivserfarenhet, gärna från marknadsföring/försäljning/ varumärkesutveckling inom detaljhandel eller liknande
  • intresse/erfarenhet av konsumentelektronik
  • god finska och engelska i tal och skrift är ett krav, andra nordiska språk är en merit

Vi erbjuder dig ett fritt, utvecklande och kontaktskapande arbete i ett globalt tillväxtföretag. Du arbetar självständigt, men ändå i ett team med likasinnade kollegor. Tjänsten innebär ca 2-3 resdagar/månad.

Hur du ansöker:
Ansök senast den 19 augusti till charlotte@insikta.se
Bifoga cv samt personligt brev och ange i din ansökan för hur du motsvarar de önskemål vi har samt varför du anser dig vara rätt för tjänsten. Ange även förväntan på lönenivå.

Välkommen till vårt härliga gäng som brinner för marknadskrafterna!

Läs mer på: https://www.gfk.com/se/our_expertise/retail_panels/index.se.html

GfK Retail and Technology Nordic analyserar löpande utvecklingen på marknaderna för konsumentkapitalvaror (t.ex. TV, kameror, telekom, IT och vitvaror). Analyserna baseras på marknadsinformation från GfK:s handelspaneler. En handelspanel består av ett representativt urval av detaljhandlare, som rapporterar in sin försäljning till GfK.  Våra kunder är främst märkestillverkare. Inom affärsområdena sköts allting, från att hämta in informationen från detaljhandeln till att sälja och rapportera till våra kunder i tillverkarledet.

GfK Sverige AB är ett av Sveriges ledande fullserviceinstitut och en strategisk del av GfK AG, ett av världens största marknadsundersökningsbolag. Vi använder moderna och avancerade undersökningstekniker. Etablerat samarbete sker med ett antal välkända universitet runt om i världen. Vårt huvudkontor i Sverige ligger i Lund och vårt filialkontor finns i Stockholm.
Vi genomför undersökningar och förser våra kunder med marknadsinformation för alla led i beslutsprocessen. Som fullserviceinstitut genomför vi skräddarsydda svenska och internationella undersökningar. Vi är marknadsledande på att undersöka konsumentbeteende via individ- och hushållspaneler samt att undersöka marknader såsom IT/telekom, underhållning, vitvaror, hushållsprodukter och foto. GfK Sverige AB tillhör den internationella GfK-koncernen med huvudsäte i Nürnberg, Tyskland. GfK har verksamhet i mer än 100 länder. Omsättningen var 2010 drygt 1,3 miljarder euro. GfK Sverige AB är sedan 2003-12-05 kvalitetscertifierat enligt ISO 9001:2000

Vill du ta nästa steg i din karriär?

Bli en del av Insiktas nätverk

Insikta i pressen

”Så lyckades Insikta rekrytera rätt chefer”
8till5.se  >

 

”Fler skulle bli chefer om de fick frågan”
Fastighetsjobb.se  >


 

Enterprise Magazine  >

 

 

Contact Us

We're currently offline. Send us an email and we'll get back to you, asap.

Send Message

Insikta AB ©  [2018] Norra Vallgatan 72, 211 22 MALMÖ, +46 70-602 19 11

Integritetspolicy »

Foto: Emil Stegfeldt

Personbedömning

Personbedömning ingår i alla våra rekryteringsuppdrag, men vi  genomför även denna delen av processen separat.

Läs mer »

Grupputveckling

GDQ står för Group Development Questionaire och är utarbetad metod för grupputveckling.

Läs mer »

Coachning

Anpassade workshops och coaching med individen och teamets utveckling i fokus.

Läs mer »

Manage Cookie Consent
För att ge de bästa upplevelserna använder vi teknik som cookies för att lagra och/eller komma åt enhetsinformation. Genom att godkänna dessa tekniker kan vi behandla data som surfbeteende eller unika ID:n på denna webbplats. Att inte samtycka eller återkalla samtycke kan påverka vissa funktioner och funktioner negativt.
Funktionell Alltid aktiv
Den tekniska lagringen eller åtkomsten är absolut nödvändig för det legitima syftet att möjliggöra användningen av en specifik tjänst som uttryckligen begärts av abonnenten eller användaren, eller för det enda syftet att utföra överföringen av en kommunikation över ett elektroniskt kommunikationsnät.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistik
Den tekniska lagringen eller åtkomst som används uteslutande för statistiska ändamål. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
Hantera alternativ Hantera tjänster Hantera {vendor_count}-leverantörer Läs mer om dessa syften
Inställningar
{title} {title} {title}